XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Itzal aundia zuen Japon'go maisuentzat.
Gaiñera, oso biziki miresten zituen Velázquez, Goya, Ingres, Renois eta Forain margolariak.
Beti zijoakion begia gizabizitzako agerpenetara.
Margolari onentzat, ingurua eta inguruko gauzen ikuspegia geigarritzat datoz.
Margolari onen lana aztertzeko egin zuen lan batean, Mari Cristina Gozzoli, gai auetan aditua danak, onela zion:
Margolari onek,1888 urtera ezkero, bere margolari-nortasuna lortua zeukan.
Gogoa geien pizten zioten gaiak zirkuetan, gabazko dantza eta edate-lekuetan, eta emagalduen artean aurkitzen zituen.
Ez uste olako lekuetara (batez ere emagalduen artera), sermolari egiñik ezer gaitzesteko, ez eta ere an atseginik billatzeko joaten zanik.
Or billatzen zuena bizia bera zan, zan bezelakoa, ez izan bear edo iduri zuena bezelakoa.
Or dago, 1890`an, burubelarri Paris`ko
Mundu zoragarria du ori.
Or margoztuko ditu garai artako gizon eta emakume ospetsu askotxo: Goulue, Valentin-le-Désossé, Jane Avril eta abar.
Auetako asko margolari onek egin zituen
Garai ortan litografigintzari ere ekiten dio, eta emen ere goitiberako iraulketa sortzen du.
Margolanetan eta edergarrigintzan 1894`tik 1899`ra egiten du lanik geien.
Bere garaiko antzerti-jokatzaille ospetsuenen irudigille ere izan zan; baina beste gizarte-maillakoak bazter utzi gabe.